De beste luchtcompressoren voor autolakken in 2023

CFM-uitvoer

CFM staat voor kubieke voet per minuut en is het meest kritische element wanneer u overweegt een compressor te kiezen voor het schilderen van auto’s. De CFM van een compressor vertegenwoordigt het totale foutvolume dat de compressor kan genereren, en elk gereedschap dat fouten gebruikt, heeft een CFM-vereiste om correct en topprestaties te leveren. Voor verfspuitpistolen, vooral degenen die HVLP zijn, die tegenwoordig het meest worden gebruikt op de verfmarkt voor gebruik bij het schilderen van auto’s, wilt u ten minste 15 CFM compressoroutput om uw spuitpistool goed te laten werken. Hoewel 15 CFM meestal voldoende is voor veel spuitpistolen op de markt, raden we toch aan om meer CFM te hebben dan uw pistool nodig heeft, zodat uw compressor niet de hele tijd hoeft te draaien om voldoende lucht bij te houden om uw spuitpistool om effectief te lopen en te spuiten.

Schone droge lucht

Naast voldoende CFM-afgifte van uw compressor, wilt u er ook voor zorgen dat de door uw compressor geleverde lucht schoon en droog is. Als we schoon en droog bedoelen, bedoelen we dat de lucht vrij is van oliedeeltjes, waterdeeltjes en voor ideale resultaten zelfs waterdamp. Wat dit in de praktijk betekent, is dat u vaak een droogsysteem aan uw compressor wilt toevoegen of wilt toevoegen. U kunt een droger toevoegen bij de compressor of bij de drop waar de luchtvaartmaatschappij naar uw schildergebied in uw winkel komt. Voor prijseffectiviteit is het meest budgetvriendelijk om een ​​droger te hebben op de plaats waar u uw spuitapparatuur gaat gebruiken. Als u echter een verscheidenheid aan luchtgereedschappen heeft, wilt u in uw winkel werken die ook luchtvereisten hebben die schone en droge lucht nodig hebben, dan is een luchtdroger bij de compressor de ideale manier om te gaan. .

Olievrije versus oliegesmeerde compressorpompen

Olievrije compressorpompen zijn fijn omdat ze geen onderhoud vergen als het gaat om olieverversing of onderhoud. Het nadeel is dat een olievrije compressor over het algemeen niet de CFM-output heeft, je moet een verfspuitpistool of een autolak kunnen ondersteunen. Daarom heb je bijna altijd een oliegesmeerde compressor nodig om voldoende luchtvolume te leveren om auto’s goed te kunnen lakken.

Nu u een overzicht heeft van de kritieke factoren die u moet kennen bij het kiezen van een compressor voor het spuiten van auto’s, van CFM-output tot vereisten voor schone, droge lucht en olievrije versus oliegesmeerde compressoren, en waar die van belang zijn, gaan we nu verder met bieden u onze topkeuzes voor compressoren voor het schilderen van auto’s.

Airbrush-emotions.be
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart